Sales.dar
Sprzedaż
2,22 MB 2016, maj 3 19:45 2018, gru 3 23:32
Moduł wspomagający proste procesy sprzedaży i zakupów, do domowego użytku.
Pobrano: 9 razy, ostatnio: 2020, sie 5 22:15 (2 miesiące, 16 dni temu)

Moduł: Sprzedaż

Bitmagron
Nazwa:
sales
Aplikacja:
Ecomagron
Licencja:
Darmowa
Wersja:
1.3
Odsłon:
1165
Wprowadzenie

W przypadku prowadzenia firmy najważniejszą informacją dla przedsiębiorcy jest to, czy to co robi opłaca się. Moduł sprzedaży oferuje możliwość dodawania faktur zakupu po cenie w dowolnej walucie. Może to być EUR, PLN, USD lub dowolna inna dodana w programie. Kurs waluty dodaje się również samodzielnie. Płatność natomiast, można zarejestrować w PLN po wprowadzonym kursie. Następnie możliwe jest dodanie faktury sprzedaży oraz wyliczenie czystego zysku z transakcji po odjęciu kosztów transportu.

Funkcjonalności

Zakupy - Kupowanie za granicą nie jest już niczym nadzwyczajnym. Przesyłki są tanie i przejazd przez granicę nie stanowi problemu w obrębie Unii Europejskiej. Jednakże, płatności nadal realizowane są najczęściej poprzez zakup waluty za PLN. Moduł sprzedaży oferuje zarejestrowanie dokumentu w dowolnej walucie, po czym odnotowanie płatności w PLN po ustalonym kursie. Niektóre opłaty jak za przelew SEPA są automatycznie dodawane i przeliczane po wybraniu go z listy dostępnych sposobów płatności. Daje to możliwość dodania do systemu dokładnej sumy, jaką zapłaciliśmy za przedmiot. Jest ona później używana w celu wyliczenia ceny zakupu i obliczenia ostatecznego zysku za przedmiot. Zakupy można dodawać w dowolnej walucie. Po dodaniu produktu na pozycji dokumentu zakupowego jest on automatycznie dodawany na stan magazynowy, dzięki czemu jest możliwy do dodania w sprzedaży lub do zamówienia.

Bitmagron
Pozycje

Sprzedaż - W celu sprzedania przedmiotu musi on najpierw istnieć na stanie magazynowym. Na chwilę obecną jedyną opcją dodania przedmiotu na stan jest zarejestrowanie zakupu. Podczas dodawania dokumentu należy wpisać tylko jego tytuł oraz wybrać walutę. Następnie po dodaniu produktu warto też od razu dodać koszty wysyłki. W tym miejscu przedstawiam koncepcję dodawania pozycji z ujemną wartością. Mianowicie, wszystkie wydatki rejestruje się na ujemne kwoty, gdzie sumy otrzymane ze sprzedaży na dodatnią kwotę. Dlaczego tak? Daje to możliwość łatwego podziału kosztów. Zazwyczaj koszt wysyłki przedstawiony na aukcji jest wyższy niż sama usługa, bo wymagany jest również zakup opakowania w postaci pudła lub koperty, taśmy, folii i innych rzeczy, które również kosztują.
Bitmagron
Pozycje sprzedaży
Po dodaniu pozycji należy odnotować płatność. W tym momencie płatność jest odnotowywana odliczając koszty, czyli to co kupujący musi zapłacić. Dlatego też kwoty ujemne dają tutaj dodatkową możliwość oddzielenia kosztów od kwoty zakupu i zarazem dołączenia ich do dokumentu zakupu.
Bitmagron
Płatność
Po odnotowaniu płatności dodane zostaną automatycznie odpowiednie dokumenty kasowe w bieżącym raporcie kasowym dla danej grupy. Koszty i przychód z zakupu zostaną podzielone na dwa dokumenty KP i KW.
Bitmagron
Raport kasowy
Możliwe jest również łatwe dodanie kosztu prowizji z serwisu aukcyjnego Allegro. System sam obliczy prowizję dla zadanej kwoty i ilości wystawień. Należy jedynie ustawić się na pozycji produktu i uruchomić operację 'Dodaj prowizję Allegro'. Nowa pozycja z ujemną kwotą zostanie dodana do dokumentu, która później zostanie wzięta pod uwagę podczas wyliczania zysku.
Bitmagron
Prowizja Allegro
W celu obliczenia zysku ze sprzedaży należy jeszcze wykonać jedną operację. Mianowicie w widoku sprzedaży po ustawieniu się na konkretnym dokumencie, należy użyć operacji 'Przelicz zysk dla dokumentu'. W tym miejscu dzieje się cała magia. Podczas obliczania zysku jest brane pod uwagę wszystko. Cena zakupu obliczana jest wg. średniej ważonej dla wybranego produktu pomnożonej przez odnotowaną płatność wraz z równym podziałem wszystkich kosztów jak wysyłka czy opłaty za przelew na wszystkie produkty zawarte w dokumencie sprzedaży. Na przykład, gdy zakupione zostaną 4 produkty za 2.5 EUR każdy, a wysyłka razem będzie kosztować kolejne 10 EUR, to system obliczy cenę zakupu jako 5 EUR z 20 EUR, czyli ostatecznie 25% z odnotowanej płatności za całość zakupu.
Dzięki temu można łatwo obliczyć ostateczny zysk, jaki uzyskaliśmy ze sprzedaży danego przedmiotu odliczając wszelkie koszty. W tym momencie otrzymamy odpowiedź na pytanie, czy opłaca się to robić, czy też nie.

Zamówienia - w chwili obecnej jest to proste okno umożliwiające głównie "rezerwację" produktów. Niektóre z zakupionych produktów chcielibyśmy w końcu zachować, a wolelibyśmy, aby nie widniały w aktualnych stanach. W takim wypadku można dodać proste zamówienie i umieścić w nim wszystkie produkty. W pozycjach zamówienia jest dostępna operacja 'Dodaj produkty z zakresu dat'. Umożliwia dodanie wszystkich aktualnie dostępnych na stanie produktów z podanego zakresu dat po obliczonej cenie zakupu.

Podsumowanie

Moduł ten jest dedykowany dla małych przedsiębiorców, którzy chcieliby łatwo móc obliczyć czy to co robią opłaca się. W podstawowej wersji moduł ten nie uwzględnia dodatkowych kosztów prowadzenia działalności jak podatek dochodowy lub VAT. Jest to czysto poglądowa sytuacja na same kwoty zakupu oraz sprzedaży rzeczy z uwzględnieniem kosztów bankowych i wysyłkowych. 
Jeśli jesteś zainteresowany możliwością obliczania wysokości podatków przez program Ecomagron wraz z prowadzeniem Księgi Przychodów i Rozchodów (KPiR), proszę o kontakt przez zakładkę "Kontakt" na dole. 
Wymagane moduły:
Napisany:
2016, kwi 26 15:36 (54 miesięcy, 18 dni temu) by Gorpyr
Zmieniany:
2017, lis 26 16:26 (35 miesięcy, 9 dni temu) by Gorpyr
Zmieniany:
7 razy
Komentarze
Nie napisano jeszcze komentarza.
Napisz komentarz...
Copyright © 2011-2020 by Gorpyr